JKK judoka's starten aan streekontmoeting 2019-2020

15 voornamelijk beginnende judoka’s van JudoKlub Klundert namen zaterdag 2 november deel aan  de 1e van 6 toernooien van de streekontmoeting.

Het merendeel van deze JKK judoka’s zit pas een paar weken op judo, des te knapper dat ze zich al meteen hebben ingeschreven en deelnemen aan deze wedstrijden.

Gespannen, onwennig maar ook nieuwsgierig stapten de judoka’s voor het eerst de wedstrijdmat op.

Ondanks manmoedige pogingen en positief enthousiasme werd het voor een aantal judoka’s al snel duidelijk dat ze tijdens hun eerste toernooi nog niet echt voor de hoofdprijs konden gaan. Dit weerhield hen er niet van om elke partij weer positief en vastberaden de mat op te gaan. Het zal de trainers niet verbazen als dit enthousiasme bij een volgend toernooi een hogere score op gaat leveren.

Waar de score voor de één net niet zijn of haar kant op viel wisten anderen daarentegen zichzelf en de trainster te verbazen door er ondanks hun gebrek aan ervaring met een mooi resultaat naar huis te gaan.

Ook de wat oudere (10-11 jarige) en dus iets meer “ervaren” judoka’s deden hun uiterste best. Helaas voor hun vallen ze dan in de klasse van -15 jaar. Dit houd in dat je dan ingedeeld kunt worden bij judoka’s welke weliswaar in dezelfde gewichtsklasse zitten maar toch nog 3 jaar ouder en meer ervaren kunnen zijn. Een enkeling wist het podium te halen waar de anderen er net naast vielen.

Onderstaand het door de JKK judoka’s behaalde resultaat.

Een wel verdiende 1e plaats was er voor Nout Dingemans.

Een verdiende 2e plaats voor Fee Verstraten, Maartje Troost en Bink Pluijgers.

Een mooie 3e plaats voor Tim Krijgsman, Fleur Strootman, Jamari van der Giesen en Teun de Boer.

Een fraaie 4e plaats voor Leroy van Geffen, Jasper Otto, Mace Laurijsse, Dione Tempelaars, Bart van Zijderveld, Brent Sebel en Sanne Krijgsman.

De volgende ontmoeting staat gepland op 18 januari.

De vertoonde inzet en het enthousiasme van de judoka’s stemmen de trainers positief voor de toekomst.

JudoKlub Klundert heeft op dit moment geen wachtlijst meer voor nieuwe aanmeldingen. Ben je tussen de 5 en ….. kom dan gerust eens langs voor een paar proeflessen.

JudoKlub Klundert biedt niet alleen judo voor jeugd en volwassenen maar ook voor Aikibudo kunt u bij ons terecht.

Alle info kunt u elders vinden op deze website.