2x zilver, en 1x brons in Diessen

3 judoka’s van JudoKlub Klundert reisden zondagochtend vroeg af naar Diessen om daar deel te nemen aan het Hildie toernooi welke georganiseerd werd door JV Deusone.

Dylan Brouwers beet de spits af en heeft 3 wedstrijden gemaakt, hij wist er 2 van te winnen. Wat gespannen en onwennig door de opzet van het toernooi en de vreemde omgeving begon hij aan zijn eerste partij, hierdoor was hij niet scherp genoeg en moest hij het onderspit delven. Dit zorgde wel dat hij bij zijn volgende partijen direct vanaf het begin scherp was. Deze wist hij dan ook met zowel staand als ook met grondwerk in zijn voordeel te beslechten.  Een mooie 2e plaats was wel verdiend.

Ondertussen was Riley van Uden ook aan zijn wedstrijden begonnen. Zijn poule was iets groter en daardoor moest hij voor 4 wedstrijden aan de bak. Hij wist er 3 met voornamelijk staande technieken te winnen. Coach Gijs was erg in zijn nopjes met vertoonde techniek en met name een prachtig punt met goed uitgevoerde schouderworp wist een brede lach op beide gezichten te toveren. Ook hij mocht de 2e plaats op het podium betreden.

Brady van Uden was de 3e judoka welke namens JKK de mat op mocht. Hij moest maar liefst 5 keer de mat op, op zijn weg naar het podium. Ook hij was in het begin gespannen maar begon wel goed met initiatief nemen en zelf worpen proberen te maken. Hierdoor was het voor de scheidsrechter dan ook niet moeilijk om hem als winnaar aan te wijzen. Daarna volgde een wat sterkte tegenstander waarvan helaas werd verloren. Zijn 3e partij won hij met een goede score maar helaas verloor hij daarna nipt zijn 4e partij. Gelukkig voor hem wist hij zijn laatste partij winnend af te sluiten. Ook hij wist zowel op de grond als staand punten te  maken.  Een knappe 3e plaats op het podium was zijn beloning.

Coach en judoka’s konden met goed gevoel over getoonde spel en behaalde plaatsen op huis aan.

Wie in de leeftijd van 5 tot …. jaar heeft het in zich om judoka of aikibudoka (vanaf 14jr.) te worden en waagt de stap naar de dojo van JudoKlub Klundert?  De deur van onze dojo staat open voor jong en oud, dus kom gerust eens langs voor een paar proeflessen.

Voor meer info over judo en aikibudo bij JudoKlub Klundert kunt u terecht elders op deze website.

hildie-dylan
hildie-riley